天賦和熱情

        話說,我一直很希望可以找到自己的天賦和熱情,覺得這樣我就可以少一些迷茫,輕鬆一點,開心一點,然後我往這個方向努力一下,就能獲得成就感和金幣。因為我以為,天賦和熱情是煙花,是炸藥,一點就爆,我遇到了就會知道,就會感受到不一樣的澎湃。         我一直等啊等,什...

2020年2月26日 星期三

《孤獨六講》

《孤獨六講》作者:蔣勳
      話說這本書是從某個二手書活動入手的,發現這本書有一種香氣,邊看邊聞著香氣,感覺很特別,於是總覺得書的上一個主人是個優雅知性的女子~(癡漢mode~

      作者在這本討論了:情慾孤獨,語言孤獨,革命孤獨,暴力孤獨,思維孤獨和倫理孤獨。雖然有分主題,但其實每一部分都是環環相扣的,總是會互相涉獵到的。然後有些時候感覺文章內容很多很豐富但是挺雜亂的,作者的看法、切入的角度、或者提到的那些人事物對我來說挺新鮮的,也會讓我有所思考和反思,所以整體來說這本書我看得挺開心的。

      情慾孤獨:賢者時間嗎?(哈哈,對不起我脫軌了~)關於竹林七賢的部份,讓我有種悲劇英雄主義、偽文青的感覺,好像只有悲傷、壯烈、特立獨行又被打壓才顯現得出自己的特別氣質,然後歌頌一番。最後寫到生命的本質?我感覺作者似乎在批判儒家那種死亡必須是為了求仁那種感覺。我又覺得無論是傳統儒家思想,還是特立獨行的人都是在自我實現而已。

      語言孤獨:這部分很有作者說的那種語言的彈性和意境,就是模稜兩可、欲語還休的朦朧感。倒是讓我想起之前看《閱讀的故事》?作者也說過最美、最有詩意的是文字寫不出來的,而是閱讀時字裡行間帶出來的。然後作者說起阮籍在山間長嘯,說起《笑傲江湖》其實應該是是《嘯傲江湖》,說起魯迅的《吶喊》,那種叫喊是被極致壓抑之後,發自肺腑的吶喊。我竟然也有些感受到那種吶喊的情感與意義。又竟然明白了Keroro軍曹他們為什麼要共鳴了(認真),而且有人可以共鳴也是讓人羨慕呢。

      革命孤獨:這篇也是挺有感觸的一篇。但不知道從何說起。讀起來是只有三個字可以形容sad but true。大概是說革命者都是失敗者,一旦成功了就會變成制度的改革,等待下一輪的革命。失敗的革命者又必須存在存在才能激起社會的思辨。他說革命是青春和生命力,其實第一眼看這個說法,有點不爽,覺得這樣是在矮化革命,難道革命只是一群精力旺盛的年輕人出來鬧嗎?慢慢看下來又覺得或許也是,因為那是兩個世界,大人只知道現實,年輕人只知道理想。年輕人才看得到這個社會和理想差多遠,有精力、有信仰的他們才會站出來,當革命者,這樣說來,革命者代表青春和生命力好像也沒錯。而那些位高權重的大人,我總是想,到底是PK才能當高層,還是當了高層人會變PK?然後又想起史丹佛實驗,都說是權利使人腐化。可是我覺得那是他們放縱了人性,掉入了魔鬼的圈套。有另一種人,有時未必是放縱了邪惡的人性,而是把某種身份/責任看得太重了,而陷入了一些小陷阱而不自知,如果這人把這種做事方式變成自動模式,又缺乏自省的話,他就慢慢地成為盲目跟從規條做事的人,所以記得在任何身份之前,我們是一個人啊。除了社會革命,其實日常生活也有很多根深蒂固的規矩/norm,每一個反叛者都是革命者。這一篇讀起來心有戚戚焉,是一種悲涼和悲壯,是一種心酸又心疼,又必須要這樣做的決絕。

       暴力孤獨:這篇比較像探討暴力美學、人性等內容,和孤獨感覺關係不大。但是一個重點是比起表面的暴力,合法的暴力更值得人們提防。

       思維孤獨:思考的過程比結論重要。要提防社會上會有一個無形的權威,如果內心還是期待/祈求他的贊同或恩寵,只要他摸摸頭你就很高興,你自然會放棄身上與他不同的地方。

       倫理孤獨:關於夫妻、親子,這是一篇值得所有華人看的一篇。我覺得倫理問題真是每個華人都深受其害啊。那些夫妻,寧願爭吵哭泣抱怨一輩子,也不願意去思考,就是不願離婚。那些父母以愛之名,行勒索、欺壓之實。那些孩子被父母勒索、欺壓,也不能反抗,不敢反抗。這就是一個好妻子、好丈夫、好家庭、好父母、好孩子的典範。

      其實書的內容有感很多,但是個人覺得比較細碎,很難每一點都說出來。中間作者也會用他自己的小說、其他人的作品來講述那個主題,我也會被作者說的那些人物感動,所以這本書還挺值得一看的。就這樣吧。

2020年2月20日 星期四

黃絲 與 發條橙

       講起分黃藍,要推一個叫白兵stormtrooper嘅YouTube channel。雖然有D野都唔係好認同佢哋,或者唔明佢哋某D睇法嘅解釋,但係覺得次次睇佢哋都覺得學咗多D野,知道咗多D事,而且我覺得佢哋好好嘅係會讚D做得好嘅事或者推其他youtuber。最重要係次次睇佢哋都覺得香港仲係有希望嘅!我地要加油!

      但係呢篇唔係為咗推佢哋lol,佢地話黃藍係俾政治BB班嘅人,政治立場係一個光譜,唔係只有黃同藍。佢話佢哋唔係黃絲,佢哋係傾向本土嘅(佢哋好似覺得黃絲=泛民)。咁我聽佢哋講落,我都覺得我同佢哋立場都相似,所以我都應該係傾向本土嘅。但係我又覺得既然藍黃只係最簡單最粗略嘅分法,就好似貓、獅子、狗都係唔同,但係獅子同貓都係貓科啫,點都唔會獅子同狗/貓同狗擺埋同一類嘛~所以我依然固執地認為佢哋同我都係黃,哈哈

      話說第一次知道《發條橙》(a clockwork orange)呢套電影係因為佢嘅標籤係禁片、經典、人性等等。我承認我一直都係有D惡趣味又獵奇心態,每次有D標籤,我就好奇有幾巴閉,有幾反映人性,有幾黑暗。幾年前要睇電影做功課,呢部電影係其中一套可做功課嘅戲,先睇咗套戲,睇完只係覺得套戲有D奇怪同荒誕,對我來講又唔係真係好大衝擊。

      但係唔知點解,尋日我訓醒,第一個念頭係:其實個D接受唔到勇武嘅同路人,甚至係到依家都只係做到和理非嘅人,包括我自己,係唔係都已經係一個發條橙呢?就好似改造後的Alex,即使被刻意地侮辱、毆打、欺凌,佢都依然冇辦法還手來保護自己。佢嘅自保能力同佢失控嘅暴力,被綑綁起來,一刀切得乾乾淨淨。

       但係咁就代表Alex係一個好人咩?佢嘅和善唔係佢真心相信擁護嘅,佢只係一個不可以作惡的機器人。電影入面有個神父話善良係人嘅選擇。善之所以為人所稱頌,就係因為人係選擇個一刻,佢可以選擇視而不見,佢可以選擇袖手旁觀,佢甚至可以成為惡的一方,但係佢選擇咗善,即使會與惡為敵。

      睇個時以為係電影,係故事情節,但係點知呢件事係以一種冇人發覺嘅方式發生咗,真係初睇不明戲中意,睇明已是戲中人。

       我地都係Alex,都係改造過嘅Alex。呢個社會,打著和平主義、大愛嘅旗幟,列出一條條嘅「和平規條」,暴力唔啱,總之暴力就係唔啱,就算俾人刮咗一巴都要轉埋另一面俾佢刮,電視有暴力唔睇得,遊戲有暴力唔玩得,法律會懲罰暴力嘅人。受教化嘅人,就係會咁樣相信,咁樣生活,徹底失去暴力嘅能力。所以就好似Alex係發佈會咁,俾人蓄意、當眾侮辱同毆打,都反抗唔到。
 
      現實就好似721、831咁,其實人好多,但係會還手嘅人好似真係冇咩。我唔係想指責個日現場嘅任何人,因為我冇資格,我自問如果自己係現場,我好清楚我一定都係還唔到手嘅人。但係就係呢個認知,我好嬲,嬲我自己。我呢D唔係「和平主義」啊,唔係「大愛左膠」啊,唔係咩「和善善良」啊,我只係一個被呢個社會教化到,為咗社會安定而失去生存能力,「只能夠做好人」嘅發條橙咋!因為我知道,呢幾個月,我FF過好多次,都祈禱過好多次,如果可以,我想狠狠地折磨某D人,將所有手足受過嘅全部還返曬俾佢哋。咁樣嘅我,有咩可能係「大愛左膠」,咁點解我就係做唔到其他手足做到嘅野?我只不過係俾社會規條、法律後果綁住嘅發條橙。

      我當然反對失控同埋以發洩為目的嘅暴力,亦都唔應該主動攻擊人。對我來講,我甚至覺得如果俾人攻擊/學校俾人欺凌,應該先報警,先話俾老師知。我嘅諗法係,我地建立一個文明社會和制度,就係脫離邊個夠殘暴邊個就生存嘅機制,所以制度原本就有保障人嘅個人權利同生命財產安全,唔洗受害人以自身嘅拳頭去懲罰加害者。但係當呢嘅制度失去佢嘅作用,咁就唔洗同佢客氣,亦都冇得同佢客氣,要狠狠地還擊,因為呢個時候冇其他人、其他野可以保護到自己。

      而作為呢個機制嘅守護者、執行者、締造者(即係呢個社會嘅大人、議員、有權有勢嘅人,學校嘅老師、校長等),你地冇做到你地嘅責任,去保護、維持、改善呢個制度嘅功能,冇辦法保護受害人,甚至冇辦法擋係受害人面前,你地有咩資格話勇武暴力?有咩資格係到指指點點、說三道四?

      生活係和平、文明嘅城市,我們以為所有人都被這樣教化,所以我們都很安全,直到今日先知道,原來被教化的只有我們,有些人並沒有。

      Alex最後從樓上跳落去,冇死到,但係佢掙脫咗發條鏈子,佢會變返一個壞人。但係佢終於有機會去選擇做一個好人,而當有一日佢選擇做一個好人,咁佢嘅善良將會被傳頌,因為做一個好人,係佢嘅選擇。無論佢係好人定壞人,佢跳落去個一刻,唔係死,就係重生,佢冇死到,重要嘅係,佢以後可以保護自己了。